possible, impossible, opportunity-953169.jpg

Angličtina (a já) ve škole

„I release control and surrender to the flow of love that will heal me…“

Chcete-li vědět, co to znamená česky, čtěte až do konce (nebo od konce 😊)

No, slušné „temné údolí“… Takhle dlouhou prodlevu mezi články na blogu jsem ještě neměla. Jak se to stalo? Asi to bude tím, že úspěchy a hezké věci se zveřejňují lépe než neúspěchy a propady…

Co jsem zjistila…

Cho chó! Víte, jaký je rozdíl mezi učením angličtiny v jazykových kurzech a učením angličtiny na ZŠ? Nevíte? Tak já vám řeknu, na co jsem od září přišla:

Když si to teď čtu, nevím, co mě na tom tak překvapilo… Ale pravda je, že překvapilo. A to je ještě slabé slovo. Realita prostě doslova umlátila mé počáteční nadšení. To, že jsem se neustále snažila dát dohromady alespoň trochu zajímavou hodinu, načež má snaha byla následně rozprášena na malé kousíčky, mi vzalo v posledních 4 měsících nejen veškerý volný čas, ale i veškerou energii. Nikdy bych nevěřila, jak energeticky náročné je trávit čas s lidmi, kteří s vámi svůj čas trávit nechtějí .

question mark, question, science-3483960.jpg

Od moci k ne-moci

Dopadlo to tak, jak to v těchto případech většinou dopadá: zastavila mě nemoc. Nejdřív před vánoci angína, pak po novém roce covid. Ti, kdo na psychosomatické souvislosti nevěří, si mohou říct „To je normální, angína v zimě. A covid teď řádí všude kolem.“ Já na ně ale věřím. A musím si přiznat, že mé nemoci z poslední doby mají hodně co dělat s psychickým vyčerpáním.

Musela jsem si připustit, že zatímco u malých dětí a dospělých jsem ve své snaze učit angličtinu s radostí dost úspěšná (na mých stránkách si můžete zdarma stáhnout můj e-book „5 tipů pro angličtinu s dětmi doma a hravě“), u teenagerů prozatím selhávám. Radost a nadšení jsou při výuce přítomny jen zřídka a já zatím nepřišla na to, jak to zvrátit. (Jde to vůbec???)

A proč to sem píšu?

Důvodů je více:

Sebereflexe

Myslím, že je poctivé si přiznat, že jsem samu sebe zklamala. Byla jsem domýšlivá. Měla jsem dojem, že vím, co dělat, aby učení angličtiny bylo radostí. Ovšem co mi pánbůh ubral na pedagogických schopnostech, přidal mi na kolegyních – mé nové kolegyně jsou skvělé a moc mi pomáhají. Tímto jim ze srdce děkuji! A vím, že si nechci nechat vzít radost z učení (se), radost z angličtiny. Jen se potřebuju naučit, jak ji předat i teenagerům ve škole.

Jak (se) ve škole učit kreativně

Pro ty z vás, kdo třeba taky učíte angličtinu na 2.stupni ZŠ – při svém zoufalém googlování a hledání nápadů pro kreativní hodiny angličtiny pro -náctileté jsem narazila na spojence: Betsy ze „Spark Creativity“ – zkušenou učitelku angličtiny a zásobárnu nápadů. Aktuálně jsem ve fázi testování různých tipů z jejího blogu na osmácích a deváťácích – dám vám (brzy? Už nechci nic slibovat…) vědět, které z nich v mých třídách fungovaly. Právě zkoumám různé způsoby, jak kreativně učit slovíčka.

Angličtina skrze mantry

Pro sebe – jak to teď vidím, musím si víc hlídat svůj výdej psychické energie a VĚDOMĚ si hledat zdroje, kde ji dobíjet = věci, které mi dělají radost. Jedním ze způsobů, kterým dobíjím energii – a který mi přijde i jako krásný prostředek pro učení se angličtiny (spíše tedy pro dospělé) – jsou mantry. Na příjemnou hudbu opakujete stále dokola jednu nebo několik vět (v angličtině), takže se vám nenásilně zapíšou do paměti, a ještě si přitom odpočinete. Na internetu jich najdete spoustu. Má oblíbená je v poslední době je „I Release Control“ od Alexy Sunshine Rose.

Zkouším tedy pouštět kontrolu… 😊

 

„I release control
And surrender to the flow
Of love that will heal me.“

mandala, pink, design-4242556.jpg

 

„Pouštím kontrolu
a poddávám se proudu
lásky, která mě (vy)léčí.“

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *